Pelenka.hu  Webshop Global Kft.

Anyukák kedvence

A Pelenka.hu-t nem kell bemutatni a magyar családoknak. Ott van a fürdőszobapolcon, a napi rutinban, a kisgyerekes hétköznapok biztonságában. De a mögötte álló történet több mint egy webshop sikere: egy vállalkozó útja, aki a nulláról épített fel két piacvezető márkát. 

A Femcafe női portál felépítése és sikeres exitje után a Pelenka.hu 2018-ban indult, a Webshop Global Kft. zászlóshajójaként. A bizalmat sugárzó névért egy luxusautó árát fizették ki.  „A domain megvásárlásakor hittem benne, hogy egy ilyen erős és konkrét névvel sikerre tudom vinni a céget. Az első nap beérkező nagy számú rendelés már a bevezető kampány után jelezte, hogy a koncepció működik” – idézi fel Csereklei Zoltán alapító ügyvezető.


A baba-mama vonalról indult márka mára háztartási szolgáltatóvá vált, sokmilliárdos forgalommal és olyan partnerekkel, mint a Procter & Gamble, az Unilever vagy a Danone. A portfólióban a Beauty.hu szépségápolási webshop is szerepel.


A covid alatt sokan kényszerből fordultak az online értékesítés felé – a Pelenka.hu viszont eleve e-kereskedelmi alapokon működött, így versenyelőnnyel indult. „Ez volt a fő tevékenységünk, szemben sok versenytársunkkal, akik elhasaltak” – emlékszik vissza az ügyvezető. A vevők fél nap alatt kifosztották az egyhavi raktárkészletet. A kiugró keresletet úgy kezelték, hogy bezárt ágazatokból – például kertészetekből és boltokból – érkező dolgozókat vontak be a logisztikai feladatokba.


A cégben több mint húsz irodai munkatárs dolgozik, a kiszervezett logisztika kampányidőszakban – akár 100 fővel – közel 300 raklapnyi árut kezel naponta. „A csapatunk tagjai magukévá tették azt a szemléletet, hogy nemcsak a pénzért dolgoznak, hanem a jó ügyért is” – mondja az ügyvezető. Nemcsak webshopként vannak jelen, hanem közösségi tartalmaikkal, kezdeményezéseikkel és értékalapú szemléletükkel aktívan formálják a családok mindennapjait.


„Minden cég olyan, amilyenné a vezetője teszi – és a vezetőnek mindig van hova fejlődnie” – vallja Csereklei Zoltán, akit ma már elsősorban nem az új cégek felépítése motivál, hanem hogy utat nyisson mások sikereihez, így más vállalkozásokat is mentorál. A Pelenka.hu esetében ugyanakkor küszöbön áll a nemzetközi terjeszkedés is: egy éven belül négy környező országban indítják el szolgáltatásaikat, hazai háttérrel. Nem a legfejlettebb piacokra törnek be, hanem oda, ahol kiemelkedő szereplők lehetnek.


Fotón szerepel: Csereklei Zoltán • alapító, ügyvezető