PastPay  Péntech Financial Solutions Zrt.

Fintech innováció halasztott fizetésre

Egy több mint húsz éve együtt dolgozó alapítói csapat építette fel a PastPay fintech céget, hogy egyedülálló B2B finanszírozási rendszert hozzanak létre. Megoldásukat immár közel 200 kereskedő kínálja.

A PastPay halasztott fizetési megoldása – Buy Now, Pay Later (BNPL) – révén a kereskedők 15–90 napos hosszabbított fizetési határidőt nyújthatnak céges vevőiknek, miközben a megrendelés teljesítése után azonnal megkapják a számla ellenértékét. Ezzel mindkét fél nyer: a vállalkozások nagyobb volumenben és gyakrabban tudnak vásárolni, aminek költségét később, a bevételükből tudják fedezni, ez pedig a kereskedők oldalán árbevétel-bővülést eredményez.


A vállalkozás ma már a régió egyik legérettebb fintech szereplője, amely a biztonságot és az innovációt képes egyensúlyba hozni. A Magyar Nemzeti Bank által felügyelt pénzügyi intézményként működnek, kockázatkezelési folyamataik pedig piacvezető színvonalat képviselnek. A saját fejlesztésű algoritmusok és a folyamatos piaci visszacsatolás lehetővé teszik, hogy a PastPay ügyfelei stabil, kiszámítható működésre számíthassanak, miközben a megoldás segíti a kereskedők növekedését és kockázatmentes terjeszkedését – akár új exportpiacokon is.


A cég BNPL fizetési módját jelenleg közel 200 kereskedő kínálja, partnerei között olyan ismert vállalatok szere-pelnek, mint a MediaMarkt, a Cerbona vagy a Diego. 


A céges vásárlók eddig közel 20 ezer alkalommal éltek a halasztott fizetéssel. Ezek a számok jól mutatják a fintech innováció pozitív hatását a vállalkozások likviditására és növekedésére.


Üzleti stratégiájában a PastPay a nyereséges, fenntartható növekedést helyezi előtérbe. Az alapítók tudatosan kerülik a startupokra jellemző, külső befektetői tőke által hajtott növekedési spirált. A cég 2024 őszén 12 millió euró összegű forrást vont be működése és növekedése finanszírozására – ez rekordméretű finanszírozásnak számított a régió B2B BNPL piacán.


További tőkebevonást csak akkor terveznek, ha a terjeszkedés megköveteli, elsődleges céljuk, hogy bevételeik fedezzék működési kiadásaikat. A jelentős tőke és az óvatos, profitorientált terjeszkedési politika révén a PastPay úttörő szerepet vívott ki magának Kelet-Közép-Európában, ahol gyakorlatilag nincs versenytársa a B2B BNPL szegmensben.


Fotón szerepel: Dr. Réti Bálint és Berényi Benjamin • alapítók