VCC Live Group Zrt.

Garázscégből globális contact center szolgáltató

A VCC Live Group Zrt. története 2003-ban kezdődött, akkor még a vállalat jogelődjével, az eWorld Com Kft.-vel; a fiatal alapítók üzleti távközlési megoldások – VoIP és internetalapú fax – fejlesztésével kísérleteztek. „Nagyon vonzónak találtam ezt az egész területet, és elkezdtünk VoIP-pal foglalkozni, de aztán rájöttünk, hogy valami komolyabb, jövőbe mutató megoldást kell építenünk” – emlékszik vissza Tóth Szabolcs, a cég vezérigazgatója.

Az első nagy siker egy internetes faxszolgáltatás volt, amely Lengyelországban, Szlovéniában és Németországban is piacra talált. A vállalkozás azonban hamar továbblépett, így 2006-ban telefonalközpont-megoldást (PBX), majd 2008-ban felhőalapú call center rendszert fejlesztettek, amikor a „cloud” kifejezés még nem is volt ismert.


A VCC Live Group Zrt. 2013-ban jött létre; először a Jeremie kockázatitőke-program keretében kapott befektetéssel indították be a nemzetközi terjeszkedést, majd 2020-ban a PortfoLion tőkeemelése adott új lendületet a növekedésnek. Ma a cég omnichannel contact center – vagyis az összes elektronikus kommunikációs csatornát (telefon, e-mail, chat, sms, social media) – integráló megoldásokat és hozzá kapcsolódó távközlési szolgáltatásokat nyújt. Mindezt elsősorban az európai piacon, de ügyfélkörük kiterjed Dél-Amerikára, Afrikára és Ázsiára is. 


„Ma már 50 országban nyújtunk szolgáltatást, ügyfeleink között megtalálhatók a legnagyobb globális márkák is” – mondja Tóth Szabolcs. Ügyfélkörük tipikusan nagy B2C cégekből áll, amelyeknek több tízezer, vagy akár millió ügyfelük van, és sok ezer ügyféllel kell napi szinten kommunikálni. 


A cég ereje nemcsak technológiájában, hanem a rugalmasságában is rejlik. „Nagyon sokan azt hiszik, hogy mi magunk is call centert üzemeltetünk, pedig valójában mi technológiát fejlesztünk, amellyel ügyfeleink saját contact centereiket működtetik” – emeli ki a vezérigazgató. A technológiai trendekről szólva hozzáteszi, hogy az AI-t nem fenyegetésnek, hanem lehetőségnek látják, amely segít automatizálni a monoton feladatokat, miközben az emberek az értékesebb, kreatívabb munkára fókuszálhatnak.


A turbulens időszakok eddig inkább megerősítették a céget, legyen szó a covidjárványról vagy a geopolitikai konfliktusok következményeiről. Az organikus növekedés mellett nyitott szemmel figyelik a felvásárlási lehetőségeket is, miközben hosszabb távon a stabil profitabilitás a fő cél. A VCC Live Group pedig ma már nemcsak Magyarország egyik legsikeresebb technológiai exportőre, hanem egy olyan nemzetközi szereplő, amely a jövő ügyfélkapcsolati trendjeit formálja.


Fotón szerepel: Jalsovszky Tamás • CTO, Tóth Szabolcs • CEO