Streamnet Zrt.
Ügyfélélmény a tárgyalóteremben
A 2000-ben alapított Streamnet Zrt. ma már nemcsak videokonferencia- disztribútor, hanem komplett rendszerintegrátor is, ezáltal Magyarország egyik meghatározó hang- és képtechnikai (AV) szolgáltatójának számít egy dinamikusan változó iparágban.
„Az alapításkor még szinte szekrényméretű eszközökkel dolgoztunk, miközben a távközlési hálózatok is gyerekcipőben jártak” – meséli Almás Béla Tamás vezérigazgató a kezdetekről. Az első fontos mérföldkövet 2003-ban érték el: részt vettek az országos kutatási-oktatási videokonferencia-hálózat kiépítésében, amely az első ilyen rendszer volt Magyarországon.
Az igazi váltás azonban 2008 körül történt, a Streamnet kilépett addigi disztribúciós szerepéből, és megkezdte saját megoldások fejlesztését AV-rendszerintegrátorként. Ekkor jelentek meg a teljes körű tárgyalótermi installációk, egyedi dizájn- és bútorfejlesztések. A logóval ellátott bútorok – például asztalok, szekrények – a mai napig a saját tervezésű darabjaik.
A jelenlegi tulajdonosi kör több tagja 2013-ban csatlakozott a céghez, tovább erősítve a rendszerintegrációs vonalat, növekedési pályára állítva a vállalkozást. Ám a krízishelyzetek sem kerülték el őket. Almás Béla Tamás 2018 elején, egy belső válság közepette vette át az irányítást, amikor a korábbi tulajdonosok – saját céget alapítva – kiváltak, és velük a csapat egy jelentős része is távozott. A nehézségekből azonban előnyt kovácsoltak, a belső feszültségek megszűnése felszabadítóan hatott. A vállalat megduplázta bevételét, friss lendülettel aknázta ki a piaci lehetőségeket, és vált az irodai AV-rendszerek legnagyobb hazai integrátorává.
„Néha egy krízis teszi a legnagyobb szívességet egy cég fejlődésében, nekünk mindenképpen óriási lendületet adott, ami a mai napig erősít bennünket” – mondja Almás Béla Tamás.
A 2020-as évek elején, a koronavírus-járvány nyomán drámaian megnőtt az igény az AV-megoldások iránt. Ami korábban csak a felsővezetők kiváltsága volt, ma már szinte alapelvárás minden tárgyalóban. Bár a piacon sok új szereplő jelent meg, a Streamnet egyedi, prémium minőségű megoldásaival továbbra is versenyképes maradt. „Mi nemcsak technológiát szállítunk, hanem teljes ügyfélélményt tervezünk: amikor belépsz egy tárgyalóba, a technika automatikusan működésbe lép, minden eszköz esztétikusan és logikusan van elhelyezve” – fejtegeti a vezérigazgató.
A cég innovációs tevékenységének másik pillére a videós tartalomszolgáltatás, amelyet az üzleti kommunikáció támogatására fejlesztett Videosquare platformon keresztül biztosítanak.
Jelenleg a Streamnet elsődleges piaca Magyarország, ám a nemzetközi terjeszkedés is napirenden van, miután több ügyfelük külföldön is igényt tartott a szolgáltatásaikra. A Streamnet Zrt. így a jövőben nyithat a külpiacok felé, ugyanakkor az innováció segítségével tovább erősítheti belföldi pozícióit is.
Fotón szerepel: Almás Béla Tamás • vezérigazgató
