Simon's Burger Kft.
Sikersztori, Budapesttől New Yorkig
A Simon’s Burger sztori egy izgalmas családi történet: egy testvérpár 2022-ben, mindössze 8 millió forinttal elindult egy 33 négyzetméteres helyiségből Budapest belvárosából. Tóth Máté és Tóth Simon, a két cégalapító akkor még nem gondolták, hogy mindössze 3 év leforgása alatt felépítik Magyarország harmadik legnagyobb hamburgerező-láncát.
Az eredeti cél egyszerű volt: Tóth Simonnak legyen egy biztos megélhetése, miközben azt csinálja, amit igazán szeret – hamburgert süt, amit mások is megkóstolhatnak. Az Október 6. utcai üzlet azonban rövid idő alatt nem várt forgalmat bonyolított, és hamarosan költözniük kellett. A Fehér Hajó utcában komolyabb infrastruktúrát építettek ki, majd a kiemelkedő érdeklődés hatására újabb és újabb éttermeket nyitottak.
A kezdetektől jól felismerhető, letisztult arculati elemekkel, jó ár-érték arányú, de nem kézműves termékkel, egyszerű ételkínálattal dolgoztak. Mint mondják, nem árulnak rántott sajtot, helyette a minőségre koncentrálnak, és nem akarják, hogy a Simon’s több legyen, mint ami: egy jó hamburger, egy jó élmény.
Új generációs vállalkozóként jól alkalmazzák a közösségi médiát, és egy országos televízióban való szereplés is növelte az ismertségüket. Szerencsés együttállásnak tekinthető, hogy az amerikai smash burger trend terjedésével párhuzamosan jelentek meg itthon egy smash burgerrel, ám ez nem tudatos döntés volt, csupán Simon személyes ízlésének tudható be.
A Simon’s Burger mára 20 saját étteremmel és egy food truckkal van jelen Magyarországon, és a Smashy almárkával külpiacra lépve már New Yorkban is megnyitotta első üzletét. Érdemes kiemelni, hogy belföldön vidéken is aktívan terjeszkednek – mint vallják, fontos, hogy ne kelljen Budapestig menni az élményért. Mindez tudatosan nem hitelből, hanem visszaforgatott nyereségből valósul meg. Egyelőre pénzügyi befektető bevonását sem tervezik, mert szeretnék őrizni a cég családi vállalkozás jellegét. Ugyanakkor a franchise-rendszer kiépítése jelenleg is zajlik, de csak megbízható, személyesen kiválasztott partnerekkel dolgoznak együtt.
A New York-i nyitás mögött persze érzelmi indíttatás is állt: megmutatni, hogy egy magyar brand is képes helytállni az amerikai piacon. Az éttermet európai származásúként kommunikálják, amit az amerikai közönség kifejezetten értékel.
A cég jelenleg a belső rendszerek megerősítésére fókuszál, így ideiglenesen leálltak az új éttermek megnyitásával, azonban a tervek már készen állnak a további bővülésre.
Fotón szerepel: Korvin Tibor • International Franchise Director, Head of PR, Tóth Máté • CEO, társtulajdonos
