Lora Beauty Kft.

Stabil pont a hazai szépségiparban

A Lora Beauty egy magyar kozmetikai márka, amelyet 2000-ben alapítottak. Ma stabil szereplő a hazai piacon, milliárdos árbevételű vállalkozássá nőtte ki magát, viszonteladóin keresztül pedig jelen van Ausztriában, Romániában és Szlovákiában is. Több mint ezer boltba szállítanak, csongrádi központjukból naponta 40–50 ezer termék jut el partnereikhez. 

Vetési Viktor, a cég tulajdonos-ügyvezetője korábban egy német–magyar vállalat vezetője volt. Amikor az megszűnt, új vállalkozást alapított, kapcsolataira és tapasztalataira építve indította el a Lora Beauty Kft.-t. „A piac megvolt, az áru nem. Először Kínából szereztem be mindent, s hamar kiderült, hogy ez működik” – emlékszik vissza. A cég hajdíszekkel indult, ma már több mint kétezer terméket forgalmaz, köztük szempillaspirált, alapozót és lakásillatosítót. 


Nemcsak szállítanak, hanem képviselőik ki is helyezik a termékeket, kéthetente frissítik az állványokat. A csomagolást saját maguk tervezik, nagy gondot fordítva a színekre és az elrendezésre, hogy már az első pillantásra felkeltse a vevő figyelmét. Hatezer négyzetméteres logisztikai és gyártóbázisuk nemcsak a napi működést szolgálja, hanem teret ad a hosszú távú fejlesztéseknek is. Az áru 80 százaléka Kínából érkezik, a gyártás a nagy tételben eladható termékekre koncentrál.


A cég 2021-ben közel 110 milliós támogatással indított nanotechnológiás fátyolmaszk-fejlesztést, amely a hatóanyagok hatékonyabb felszívódását célozza. 


A covid időszakában gyorsan átálltak kézfertőtlenítők gyártására – ez lett az egyik legsikeresebb évük. „Nem volt mélypontunk, mert nyitott szemmel járunk. Ha baj van, azonnal lépünk” – mondja az ügyvezető.


A cél, hogy 2027-re megduplázzák forgalmukat. Ausztriában már jelen vannak, Szlovénia és Olaszország a következő célpontok. Emellett bérraktár-beruházásokkal és ingatlanfejlesztésekkel egy második üzleti lábat építenek – ez pénzügyi stabilitást és logisztikai rugalmasságot biztosít. 


A generációváltásról Vetési Viktor így fogalmaz: „Nem célom, hogy bárkire ráerőltessem a folytatást. Ha a következő generáció lát benne lehetőséget, nyitva áll az út – de ha nem így lesz, akkor is van jövője a cégnek.” A Lora Beauty mára nem csupán egy márka, hanem egy hazai sikertörténet, amely csendben, mégis magabiztosan vált az iparág egyik meghatározó szereplőjévé.


Fotón szerepel: Vetési Viktor • tulajdonos