Family Frost Kft.
A sárga furgon legendája
Van egy dallam, amit mindenki ismer – egyetlen hangsor, és máris eszünkbe jut a gyerekkor legédesebb nyara, a sárga furgon és a várva várt jégkrém. A Family Frost immár 35 éve járja fáradhatatlanul a hazai utakat, 2024-ben több mint 10 milliárd forintos árbevétellel és töretlen népszerűséggel.
A cég egy skandináv modellt követett, a jól ismert csilingelés is innen ered. 1991-ben érkeztek Magyarországra, és hamar országos hálózatot építettek ki. Ma 19 depóval, közel 300 értékesítővel és 66 fős központi stábbal dolgoznak – sokan közülük már három évtizede a cég alkalmazottai. A Family Frost egyedülálló értékesítési modellje, amellyel a vásárlók küszöbéig viszik a mélyhűtött árukat, nemcsak kényelmessé teszi a vásárlást, hanem – a zárt hűtőláncos technológiának köszönhetően – a hőérzékeny élelmiszerek jobb minőségben és nagyobb élelmiszerbiztonság mellett érik el a fogyasztókat.
Félix Miklós, a cég ügyvezetője és többségi tulajdonosa maga is elkísérte az értékesítőket egy-egy túrára, hogy testközelből megtapasztalja a Family Frost érkezésének örömét. „A kapuk megnyíltak, az emberek ismerősként köszöntötték az eladókat, a gyerekek pedig izgatottan várták a hűtőkocsit” – emlékszik vissza.
Bár máig jégkrém-specialistaként tartják számon a céget, a forgalom fele ma már zöldségekből, húsokból és süteményekből származik. „Jó néhány olyan jégkrémünk van, amire bátran mondhatjuk, hogy nagyon magas minőségű, árban viszont csak középkategóriás” – teszi hozzá az ügyvezető.
A Family Frost piaci ismertsége 96 százalékos, ezzel a Coca-Cola szintjére emelkedett. Bár korábban olyan óriások birtokolták, mint a Nestlé és az Eismann, ma kizárólag magyar tulajdonban van. A társaság sikerrel vészelte át a gazdasági válságokat, az áfaemelést és a Covid-járványt is.
A vállalat öt tulajdonossal működik, közülük hárman vesznek részt aktívan a napi irányításban. A jövőt tekintve nemcsak a meglévő tevékenységek erősítésére, hanem saját gyártásra, logisztikai fejlesztésekre és nemzetközi terjeszkedésre is készülnek. Fejlesztéseiket eddig szinte kizárólag saját forrásból finanszírozták, de nyitottak egy olyan külső partnerre is, aki tőkével és szakmai tudással segítené a továbblépést.
Sóskúti központjukban korszerű hűtőház működik, amely a jövőben komoly fejlődési irányokat nyithat meg. „Akár egy új hűtőházat vagy egy gyártóbázist is fel tudnánk itt építeni, ha egyszer úgy döntünk, hogy nagyot lépünk előre” – mondja Félix Miklós. A generációváltás már előkészületben van, de úgy tűnik, a staféta egy külső szakember kezébe kerülhet, mivel Félix Miklós gyermekei más utat választottak.
A Family Frost sikere nemcsak számokban mérhető – ahol felcsendül a jól ismert dallam, ott a gyerekkor egy darabja is visszatér.
Fotón szerepel: Félix Miklós • ügyvezető
