Baromfiudvar 2002 Kft.

Minden, amire egy étteremnek szüksége lehet

Egy csődökkel teli ágazatban 2002-ben két alapító saját kezűleg szállította ki az első húsárukat – ma pedig 53 milliárdos forgalmat bonyolítanak. A Baromfiudvar 2002 Kft. története a tudatos építkezés iskolapéldája. A vállalkozásból komplett gasztronómiai kiszolgálórendszer született, amely a friss húsoktól a fagyasztott árukig, a tejtermékektől az italokig mindent kínál, amire egy étteremnek szüksége lehet.

A 2000-es évek elején a hazai élelmiszeripar nehéz helyzetben volt, de Czírbusz István és Sipos Tamás felismerték benne az új üzleti lehetőséget: 2002-ben néhány nap alatt céget alapítottak, és azonnal munkához láttak. A kis csapat saját kezűleg szerezte be és szállította ki az első termékeket partnereinek. Az indulást gyors siker követte: már az első években jelentős eredményeket értek el, és a cég növekedésnek indult.


A Baromfiudvar 2002 Kft. élelmiszer-nagykereskedelemre, főként a gasztronómiai szektor kiszolgálására specializálódott. Kezdetben baromfihús forgalmazására koncentráltak, majd kínálatukat fokozatosan bővítették más húsfélékkel, haltermékekkel, fagyasztott zöldségekkel, tejtermékekkel és szárazáruval. 


„Az első évben 378 millió forint volt a forgalmunk, ma már 53 milliárdnál tartunk; jelenleg mintegy 7800 állandó termékkel dolgozunk. A kínálatunkban megtalálható minden, amire egy étteremnek vagy konyhának szüksége lehet. Külön figyelmet fordítunk a fagyasztott és friss húsokra, pékárukra, valamint egyre növekvő italkínálatunkra” – sorolja Czírbusz István alapító ügyvezető. A vállalat saját logisztikai rendszerrel dolgozik, modern raktárkapacitásokkal és Kelet-Magyarország 7 megyéjére kiterjedő kiszállítással. Partnereik jellemzően éttermek, közétkeztetők és kereskedelmi láncok. Céljuk, hogy megbízható, gyors és magas színvonalú szolgáltatást nyújtsanak ügyfeleiknek. 


Az elmúlt két évtized a folyamatos bővülésről szólt. Ennek érdekében integrált vállalatirányítási rendszert vezettek be, és az ország több pontján nyitottak regionális telephelyeket. A cég 2020-ra nagyvállalattá fejlődött, miközben sikerrel leküzdött számos kihívást – a 2008-as gazdasági válságtól a pandémiáig –, így két évtized alatt a térség piacvezető élelmiszer-nagykereskedőjévé vált. 


Az alapítók a következő években fokozatos generációváltásra készülnek: átadják a stafétát az új nemzedéknek, azzal az elvárással, hogy utódaik maradjanak hűek a cég alapértékeihez és a szakmai kiválósághoz.


Fotón szerepel: Czírbusz István • tulajdonos, Sipos Tamás • tulajdonos