Nádudvari Élelmiszer Kft.
Hagyományból innováció
Egy Hajdú-Bihar megyei kisváros tej- és húsüzeméből nőtt ki az egyik legsikeresebb magyar élelmiszergyártó vállalat.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. ma már három teljes üzletágban, részben saját alapanyaggal, minőségi termékekkel és exportképes stratégiával rendelkezik, ami a hazai élelmiszeriparban ritkaságszámba megy.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. egyszerre épít a több évtizedes hagyományokra és a legmodernebb technológiákra. A cég története 1969-ig nyúlik vissza, amikor az egyik jogelőd, a húsüzem megkezdte működését Nádudvaron. A tejüzem 1975-ben indult, majd a vállalat jelenlegi formájában 2007-ben jött létre a NAGISZ Zrt. leányvállalataként.
Ma már három üzletágból – tejtermékek, húskészítmények és gyorsfagyasztott élelmiszerek – áll a portfólió, és ezek mindegyikében sikeresen ötvözik a kiváló magyar alapanyagokat a modern fogyasztói elvárásokkal. „Nem nagyon van tudomásom más cégről a szektorban, amelyik egyszerre ennyi termékkörben ott lenne” – mondja Nagy Ádám ügyvezető igazgató.
A termékportfólió tudatosan épült ki. A klasszikus túró, tejföl és joghurt mellett megtalálhatók benne az újdonságokat kereső vásárlóknak szánt réteges, gyümölcsös joghurtok és mindezek laktózmentes variációi is. A húsáruválasztékot olyan különlegességek színesítik, mint a tízféle ízben elérhető Chef Exclusive grillkolbászok, a kilencféle májas, de népszerűek a debrecenik és a szalonnáik is. A mirelit szortiment pedig a különlegességnek számító rántott zöldségekkel, sajtokkal, vegán, vegetáriánus és hústermékekkel van jelen az üzletekben. A cég egyszerre szolgálja ki a lakossági, a vendéglátóipari és az exportpiacokat.
A tejüzem ma már 35–40 millió kilogramm tejet dolgoz fel évente, ennek mintegy fele jön a cégcsoporthoz tartozó telepekről. A húsüzem 3 ezer tonna húskészítményt bocsát ki, a mirelitüzemben pedig 4–4,5 ezer tonna termék készül. Utóbbi szegmens az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő területe lett. 2010-ben kezdte a cég nulláról felépíteni egy akkor vásárolt panírsorral. „Tervezünk egy nagy zöldmezős beruházást a következő egy-két évben, amivel a mostani termelésünket megháromszorozhatnánk” – avat be az ügyvezető. Ennek finanszírozását részben pályázati forrásból igyekeznek biztosítani.
Számos termékük viseli a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet, s a cég rendszeresen nyer elismeréseket, például a Nők Lapja Food Awards vagy az Érték és Minőség Nagydíj versenyen.
A Nádudvari Élelmiszer Kft. 2024-ben minden korábbinál sikeresebb évet zárt: bevételük meghaladta a 23 milliárd forintot, az utolsó négy évben pedig forgalmuk közel megduplázódott. A növekedés mögött nem pusztán az értékesítés bővülése áll, hanem a hatékonyságnövelés és a tudatos piacépítés is. A fejlesztések a hazai kereslet kielégítése mellett az export-piacok erősítését is célozzák, különösen a fagyasztott termékek területén.
Fotón szerepel: Nagy Ádám • ügyvezető igazgató
