Colibri 90 Kft.

Gumicukorból építettek birodalmat

A Colibri 90 Kft. története jó példája annak, hogyan válhat egy kényszerű helyzetből elindított vállalkozás idővel elismert, sikeres céggé. Lovászi Tibor alapító ma is aktívan vezeti a vállalatot, amelynek gyökerei egészen 1990-ig nyúlnak vissza.

„Sosem gondoltam volna, hogy egyszer vállalkozó leszek, de amikor 1990-ben utcára kerültem, nem volt más választásom; így született meg a Colibri” – idézi fel az indulást Lovászi Tibor. A gumicukorral indult minden. A kezdetekben édesség-nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozás első éveiben Ausztriából hozták be a népszerű édesipari termékeket, saját autóval. „Akkora volt az igény, hogy heti háromszor is megjártam a Szeged–Graz távot.”


Az üzlet gyorsan fejlődött, így 1994-ben már bemutatóteremmel, önálló arculattal és vonalkódos rendszerrel működtek. A sikerszéria azonban megszakadt, mivel egy bizalmi ember adatokat adott át egy versenytársnak, ami végül a vállalkozás bezárásához vezetett. „Egy hónap után mégis úgy döntöttem, újrakezdem. Édesapámmal és egy régi katonatársammal álltunk neki újra a nulláról” – mondja Lovászi Tibor.


Az újrakezdés nemcsak anyagi, hanem erkölcsi döntés is volt. A cégalapító szerint az új lendületet az igazságba vetett hite adta. „A hitem nem a dacban gyökeredzett, hanem abban, hogy az igazság ki fog derülni, és a jó munka újra utat tör magának.”


Az új alapokra helyezett vállalkozás 2007-re már 1200 négyzetméteres raktárral, új telephelyen, hétfős csapattal működött, saját üzletkötőkkel és partnerhálózattal, ezzel biztosítva a stabil, kiszámítható ellátást. A termékportfólió az édességek mellett számos termékkategóriával bővült. Az újabb mérföldkő a webáruház elindulása volt, amelynek révén nemcsak Magyarországon, hanem az Európai Unió több országában is népszerűvé váltak a Colibri által forgalmazott termékek. 


A sikereknek köszönhetően a szegedi vállalat tovább bővül. Jogerős építési engedélyük van egy korszerű, közel ötezer négyzetméteres logisztikai magasraktárra. „Miközben a múlt tanulságaiból építkezünk, a jövő felé is nyitunk. Célunk az, hogy a Colibri a következő generáció számára is értéket képviseljen” – összegzi a vállalat filozófiáját Lovászi Tibor, akinek akármilyen nehézséget gördített útjába az élet, kitartásának köszönhetően mindig képes volt sikeres vállalkozást építeni.


Ettől az évtől kezdve, azaz 35 év után, fia és leánya átvették a cégcsoport szakmai irányítását, ezáltal megtörtént családjukban a generációváltás.


Fotón szerepel: Lovászi Máté • ügyvezető, Lovászi Tibor • ügyvezető