Végre nemzetközi vizekre evezhet az Oriana Hungary - Oriana International Zrt.

A low code platformon alapuló alkalmazásokat kínáló, dinamikusan növekvő Oriana International Zrt. célja, hogy két év múlva már az európai piac meghatározó szereplőjévé váljanak.
orianasoftware
Basa Richárd, tulajdonos és vezérigazgató
Az Orianát Kovács Péter és Pátzay Péter alapította 2002-ben. A tulajdonos-alapító régóta ismerte Basa Richárdot – közös szenvedélyük, a vitorlázórepülés hozta őket össze –, aki korábban olyan multinacionális nagyvállalatoknál dolgozott, mint az IBM vagy a Novell, amelynek beszállítója volt az Oriana. 2012-ben, miután Basa távozott a Novelltől, külső tanácsadóként csatlakozott Kovács cégéhez.

„Nagyon tetszett, amit láttam. Akkoriban 12 fős volt a cég, nagyjából 100 milliós forgalommal. Kezdetben heti 1-2 napot jártam be, főleg marketinggel és termékfejlesztéssel foglalkoztam” – mondta Basa. Idővel aztán azon kapta magát, hogy már heti 5 napot tölt a cégnél, amely dinamikus növekedésnek indult, így adta magát, hogy 2016-ban Basa immár tulajdonosként és operatív igazgatóként vegyen részt a cég irányításában.

„Akármilyen méretű cégről legyen is szó, a képzett IT szakemberek hiánya most már hosszú évek óta komoly problémát jelent. Azonban az IT a cégek fejlődésének a kulcsa. Épp ezért olyan megoldást nyújtunk az ügyfeleknek, ami könnyen és hatékonyan támogatja és kiszolgálja a napi szinten keletkező újabb és újabb igényeket. Az Oriana low code rendszere meglévő alapsémákból pár hét alatt egy adott cég igényeire szabható rendszer kialakítására képes, figyelembe véve a komplex üzleti környezet által elvárt adatbiztonságot vagy épp auditálást is” – magyarázta Basa. Tehát tulajdonképpen olyan alkalmazásokat kínálnak, amelyek a dobozos szoftvereknél rugalmasabbak, de az egyedi fejlesztéseknél sokkal gyorsabban és alacsonyabb áron érhetők el.

2017-ben Kovács Péter távozott a vállalat éléről, két évvel később pedig a kockázati tőkealap-kezelő Hiventures Zrt. fektetett be a cégbe. A cél egyértelműen a nemzetközi piacra lépés volt, így 2019-ben jelentős változások történtek, komoly tapasztalattal rendelkező nemzetközi menedzsment épült ki; az utóbbi másfél évben pedig jelentős lépéseket tettek, hogy pár éven belül az európai piac meghatározó szereplőjévé válhasson a cég.
Funfact - nagyításért kattintson a képre!
„A low code motoron alapuló üzleti megoldások jelentik a jövőt, a dobozos termékek és a hosszú ideig tartó, teljesen egyénre szabott fejlesztések hátrányba fognak kerülni. Utóbbiakkal az a fő probléma, hogy mire egy fejlesztési folyamat véget ér, sok esetben már másra van szüksége a cégnek” – mondta Basa, hozzátéve, a piac dinamikusan nő, és ugyan bőven akad versenytárs, a kereslet sokkal nagyobb, mint a kínálat. Az Oriana bevételének mintegy 90 százaléka egyelőre a magyar piacról származik, de vannak már külföldi partnereik, és a hosszú távú növekedési potenciált a vezérigazgató a nemzetközi terjeszkedésben látja.
„Ebben persze a koronavírus-járvány nem segített. 2020 márciusában már öt külföldi partnerünk volt, és rengeteg tárgyalás zajlott, de a pandémia miatt minden lelassult, sokakkal most vesszük fel újra a kapcsolatot. Ugyanakkor a járványhelyzetnek bizonyos szempontból volt pozitív hatása is: felgyorsította a vállalati és államigazgatási rendszerek digitális transzformációját, ez viszont tovább növeli a vállalatokra és az informatikai vezetőkre nehezedő nyomást. A low code platformok használata azért ideális, mert enyhíti a jól képzett szakemberek hiányát, ugyanakkor kielégíti a megnövekedett üzleti igényt is” – magyarázta Basa, hozzátéve, a növekedés motorját várhatóan további külső források bevonása jelenti majd. A tervek szerint nagyjából öt év múlva jelennek majd meg az amerikai piacon, 6-8 év múlva pedig – elképzelése szerint – már túl lesznek az exiten.

„Ez nem egy one man show, én alapvetően a csapatjátékban hiszek. Ezért is gyűjtöttem magam köré a legjobb, nagy nemzetközi tapasztalattal bíró szakembereket, akiktől én is sokat tanulok. A vállalkozói lét igazi hullámvasút, sokszor megy haza úgy az ember, hogy nem pontosan tudja, merre tovább. Aztán persze kijövünk a gödörből, de ehhez kellenek a társak és a támogató családi háttér. A feleségem például rengeteg terhet vesz le a vállamról, mindig támogat, enélkül ez az egész nem működne” – mondta Basa, akinek az Oriana mellett 2010 óta másik nagy szerelme a borászata, a Tarcalon működő Basilicus.

„Régóta jártunk borkóstolókra a Tokaj-hegyaljai borvidékre, ez egy igazi gyöngyszem, de úgy gondoltam, rosszul van pozicionálva. Ez ügyben történt már változás, de az sem véletlen, hogy a borászunkkal és tulajdonostársammal, Kanczler Andrással azzal a szlogennel jelentünk meg a piacon, hogy „Éld újra Tokajt!” – mesélte. A két cég bizonyos szempontból megteremti Basa számára az egyensúlyt: az Oriana esetén, ha kitalálnak egy új megoldást, annak már akár pár hónapon belül van kézzelfogható eredménye bevétel formájában. A borászat lassabb folyamat, kiszámíthatatlanabb is: egy évben egyszer van szüret, azaz egy évben egy esély nyílik az alkotásra és a sikerre. Ugyanakkor, mint mondta, nagyon azért nem tart attól, hogy ne tudnák eladni a bort, hiszen több versenyen is nagyon jól szerepeltek, például több aranyérmes, kategóriagyőztes borral köztük aszúval büszkélkedhetnek.
arbevetel
Tanácsadó partnerünk
ey
Főtámogatók
otp
szechenyi-alapok
Támogatók
hiventures
richter
mnb
unicredit-bank
Médiapartner
portfolio-hu
Image