30 éves tapasztalat a vállalatirányítási rendszerekben - Libra csoport

A LIBRA három évtizedes múltja és neve garancia a minőségre és most már a teljes körű szolgáltatásra is: az utóbbi négy évben a 60 fős 1,5 milliárd forintos árbevételű Libra Szoftver Zrt. egy négy cégből álló, 170 fős 3,5 milliárd forint árbevételű, közel milliárdos eredményű cégcsoporttá nőtte ki magát, egyedülállóan teljes körű szolgáltatást nyújtva a vállalatirányítási rendszerek piacán.
libra
Faur Kálmán, vezérigazgató
Egyre kevesebb olyan magyar cég van ma már, amely elmondhatja magáról, hogy a gyökerei a múlt század közepéig nyúlnak vissza. A Libra Szoftver Zrt. ezek egyike: jogelődjét, a Volán Elektronikát 1959-ben alapították. Még az 1989-es privatizációt megelőzően, 1984-ben kijöttek az első saját fejlesztésükkel, a LIBRA könyvelőprogrammal, a cég pedig az integrált vállalatirányítási rendszerek területén pedig már 1994 óta, közel 30 éve, vezető a magyar fejlesztők között.

Az élet azonban mindig hoz új kihívásokat, és nyilvánvalóvá vált Faur Kálmán cégtulajdonos-vezérigazgató számára is világossá vált: több lábon kell állni, ezért 2017-ben elérkezettnek látta az időt a bővülésre. A következő három évben folyamatosan végrehajtottak egy-egy akvizíciót, felvásárolva a BaBér, valamint az Abacus bérszámfejtő- és HR-rendszereket, illetve a Memolux könyvelő- és bérszámfejtő irodát. Ezzel 2020-ra a Libra Szoftver Zrt. egy négy business unittal kialakított cégcsoporttá vált, amely teljes egészében lefedi az irodai ügyviteli folyamatokat, szoftverfejlesztési és szolgáltatási oldalról egyaránt, ami egyedülálló a magyar piacon.

Az akvizíciók nyomán a 60 fős 1,6 milliárd forintos árbevételű Librasoft Kft.-ből egy 180 fős 3,5 milliárd forint árbevételű, közel milliárdos eredményű zrt.-t hoztak létre, saját erőből, külső finanszírozás nélkül. Négy év alatt tehát az árbevételt közel két és félszeresére, az EBITDA-t pedig duplájára növelték cégcsoport szinten.

Mint Faur Kálmán fogalmaz: konzervatív fejlesztési stratégia mellett is sikerült négy év alatt duplázni úgy, hogy közben a bérszínvonal és az osztalék is jelentősen nőtt. „Biztosan tudtunk volna még gyorsabban, még nagyobbat nőni, de azzal együtt a kockázat is exponenciálisan nőtt volna, és jelenleg nincs olyan felvásárlási vagy piaci cél, amiért ez megérte volna” – teszi hozzá.

A cég a pandémia miatt nem veszített ügyfeleket, amennyi távozott, annyi új jött is, ezért folytatni tudták az organikus növekedést, 5 százalékkal. Ez ugyan nem tűnik soknak, ám, mint Faur Kálmán rámutat: a megelőző három év gyors tempója után meg kellett kicsit állni, konszolidálni a rendszereket, a csapatokat, hogy ne romoljon a hatékonyság.
Funfact - nagyításért kattintson a képre!
Míg a Libra Szoftvernek 800 ügyfele volt, a felvásárlással már 2000-et szolgálnak ki, ebből is látszik – mint Faur Kálmán mondja –, hogy az egész üzleti modell a sűrű fillérre alapul. Döntően kkv-k az ügyfeleik, de nagyvállalatok számára egyaránt kínálnak megoldásokat.

Hogy miért őket választják, arra a vezérigazgató szerint a válasz két szó: stabilitás és tapasztalat. Egy ismert márkanév bizalmat kelt a kollegákban és partnerekben egyaránt, ha pedig azt sikerül tartalommal is megtölteni, akkor nem csak őket választják, de hosszú távon is velük maradnak.
A LIBRA rendszerek moduláris felépülésüknek és széles körű paraméterezhetőségüknek köszönhetően vállalatra szabható vállalatirányítási/ügyviteli megoldást jelentenek. Alkalmazásukkal a vállalat egyes folyamatai automatizálhatóak, ezzel segítve elő a hatékonyabb munkavégzést. Rendszereik teljes mértékben integrálhatók, az egyedi igényeket gyors és hatékony fejlesztésekkel szolgálja ki, emellett folyamatos szoftverkövetést és gyártói támogatást is nyújt.

Termékeiket a gazdaság minden területén, a non-profit szférában és az oktatásban is alkalmazzák. Nem véletlen, hogy a Budapesti Gazdasági Főiskolán már 25 éve oktatják a szoftvereiket. A hazai fejlesztés, a saját termék és licencek nagyfokú rugalmasságot adnak a fejlesztési időkben és a díjakban egyaránt.

A társaság emellett az ország teljes területét lefedő viszonteladói szakértői bázissal is rendelkezik (Tatabányán, Győrben, Debrecenben, Kaposváron, Nyíregyházán, Zalaegerszegen, Miskolcon és Szolnokon is), és rugalmas, az ügyfél igényeinek leginkább megfelelő licencelési módozatokat kínál.

A cégtulajdonos-vezérigazgató úgy látja: a növekedés motorja mind a szoftver-, mind a BPO-üzletágakban az innováció lesz: az automatizálás egy újabb szakasza indult meg az ügyvitel terén, amit egyrészt a mesterséges intelligencia térnyerése, másrészt a NAV folyamatos fejlesztései táplálnak. Ennek a piaci elterjedése egy hosszabb folyamat, árbevétel szempontjából pedig főleg átstrukturálódást jelent, ezért inkább a megújulás szükségességét jelenti, de nem hoz komoly növekedést. Gyors, kétszámjegyű bővülés csak M&A tranzakciókon keresztül lehetséges ezen a piacon.

Miután a Libra 2020-ban is sikeres évet zárt, maradt forrása arra, hogy a korábbinál jóval jelentősebb CSR-tevékenységet végezzen. Az év során így több, mint 25 millió forint támogatást adott a koronavírus-járvány hatásainak enyhítésére, és mivel nagyon sok közép-és felsőoktatási intézménnyel állnak kapcsolatban, őket elsősorban a digitális oktatáshoz elengedhetetlen eszközökkel segítették, de kórházakat is támogattak. „Nekünk szerencsénk volt, fontosnak éreztük, hogy másoknak is segítsünk” – mondja Faur Kálmán.
arbevetel
Tanácsadó partnerünk
ey
Főtámogatók
otp
szechenyi-alapok
Támogatók
hiventures
richter
mnb
unicredit-bank
Médiapartner
portfolio-hu
Image